Na hrvatsko tržište stiže nova marka pjenušaca Hello Kitty, talijanske obiteljske vinarije Torti iz Pavije. Oltrepo Pavese gdje se nalazi Torti, jedna je od najinferiornijih talijanskih vinskih pokrajina. A brend Hello Kitty nije, kako biste logično mogli pomisliti, marka dječjih bezalkoholnih pjenušaca, već naziv pjenušaca proizvedenih charmat metodom i vina lansiranih 2016. godine.
Osim rose pjenušaca, u Hrvatsku stiže i Tortijev Hello Kitty pinot noir. Torti još proizvodi prosecco, limitiranu seriju rose pjenušaca u numeriranim bocama, pinot grigio i bijelo vino od crnog pinota. Hello Kitty u hrvatsku uvozi tvrka Valentić iz Sesveta.
Kako piše na web stranici vinarije, linija osmišljena u suradnji s tvrtkom Sanrio, vlasnikom marke Hello Kitty, su “fashion” vina koja, naravno, ciljaju na žensku publiku, točnije na generaciju žena koja je odrasla s Hello Kitty zalijepljenom na svakom kvadratnom centimetru svoga postojanja, pa Torti računa na njihovu nostalgiju. Ili kako je u jednoj hrvatskoj prezentaciji ovih vina “Svi omoti ovih pjenušaca kao i Pinot Noira zasigurno će privući žensku publiku koja sa sjetom gleda na prošlost i djevojaštvo. Uz pjenušce i vino vinarije Torti njihova će sjeta zasigurno biti ugodnije i lakše preboljena.” Druga potencijalna skupina ljubiteljica Hello Kitty vina više je camp, riječ je o odraslim ljubiteljicama Hello Kitty brenda.
PR članci koje su mainstream portali na Tortijevim ciljnim tržištima objavljivali prošlog Božića kad su na tržište izbacivali nova vina, zvuče kao da je riječ o jako popularnim vinima. No, publika Hello Kitty je zapravo mala niša unutar zaista golemog, rastućeg globalnog tržišta pjenušavih vina, primjetna uglavnom na društvenim mrežama, što je i logično jer Hello Kitty spadaju u novu kategoriju vina koja se kreiraju za Instagram i modne portale.
Lifestyle vina nisu novost u vinskoj industriji, eksplozija rosea temelji se na ovom marketinškom konceptu. Vinski marketing evoluira u zanimljivim smjerovima, što se posebno vidi zadnjih godina s rastom malih neovinsih vinarija koje proizvode biodinamička vina i s otkrivanjem dosad zanemarenih vinskih regija.
Nekonvencionalni marketinški iskoraci još su češći u kategoriji trendi vina poput Chateau d’Esclansova Whispering Angela i Palma ili francuskih pjenušaca Luc Belaire. Ali tu je riječ o dobrim do izvrsnim vinima i dobro ciljanim kampanjama koje imaju stila.
Slučaj Hello Kitty, međutim, neizbježno podsjeća na ona grozomorna španjolska plava vina M Chardonnay Azul koja su se svojedobno prodavala u nekim zagrebačkim kafićima. Promocija inferiornih vina kroz takve kičaste koncepte po cijenama od 30 dolara naviše, najgora je poruka koju vinska industrija može slati o sebi.